tisdag 29 december 2009

29 december.

Jag har inte berättat om det i bloggen tidigare, men jag har redan skrivit kontrakt på en bok redan, som är färdigskriven som bara ligger och väntar på ett förlag för sättning och därefter tryckning.

Jag är såklart otroligt glad att vid en såpass ung ålder som jag är i, kunna skriva en bok och faktiskt få den publiserad. Det är (nu kommer två ord jag inte gillar) sjukt coolt.

Men hela processen att vänta, vänta, vänta och veta att det inte längre är mig det hänger på om det ska gå fortare eller ej är så otroligt enerverande. Jag har inte tålamod för det här. Det är inte så att jag föddes utan tålamod, nej absolut inte. Jag kan bara inte hitta det!
Eller som "min" förläggare sa: Tålamod tar år att bygga upp.

Få men betydelsefulla ord. Egentligen sa hon något om att man inte föds med tålamod utan bygger upp ett allteftersom också, men det kunde jag ju inte skriva. Det har ju förstört mitt lilla skämt där uppe.. :)


















Jag ska lära mig jag lovar.
Jag lär mig faktiskt,
det tar bara lite tid.
Tid som jag inte orkar
undvara.

(tryck på bilden för förstoring)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se