måndag 28 december 2009

28 december.

Jag längtar tills jag kan flytta hemifrån. Slippa föräldrarnas tjat, jag vill bara ha kvar känslan av att sakna dem. Skrik och bråk skulle jag gärna slippa.

Aldrig mer behöva höra på hur de håller en lång uträkning om att man inte ska gå upp mitt i natten och anteckningsblock kladda bara för att man har en idé. Det är bara för att de inte förstår.

Jag skulle inreda mitt alldeles egna hem i färg och i min absoluta stil, bara för att slippa bo i det här lilla fänkålsstinkande rummet, inte för att jag vet hur fänkål luktar…

Välja mina sov och mat tider själv, inte för att jag tror det blivit så mycket av något av det.
Kanske är det bra att jag bor hemma än så länge, men ibland blir det bara lite för tajta gränser och det stryper mig.

Någon gång, ska jag skriva i den här bloggen: Hej, bloggen nu har jag flyttat hemifrån! Och så ska alla mina texter bli så mycket bättre, eftersom jag från och med då kan skriva på BARA och BARA mina villkor. Vem försöker jag lura? Vi vet ju alla mycket väl att mina skrivproblem inte kommer att kunna lösas så lätt i alla fall.













Ser ni den nya signaturen här ovanför? :) Den är bara för skojs skull.
Ett lite steg för att göra bloggen mer som jag.
Men ni kan ju försöka läsa sista ordet från höger till vänster, upp och ner, snett och vint. Det betyder ändå ingenting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se