lördag 2 januari 2010

2 januari 2010.

Nytt år, nya mål, gamla vanor.
Först och främst vill jag tacka alla trogna bloggföljare, som tenderar att hänga sig fast här trots att jag inte gör det. Tack för att ni inspirerar!

Dagarna har varit mest som man kan förvänta vid nyår och jul.
Kalla, mörka, familjepräglade och latmaskstämplade.

Själv bryter jag inte heller trenden.
Jag sitter här med en storskål överblivit garanterat nötfritt julgodis bredvid mig, och skriver en lista på "Vad jag skulle göra om jag vann nobelpriset i litteratur": Konkreta mål och fastställda handlingar.

Haha, nej. Jag har verkligen inget liv, men erkänn ni är ju trots allt lite nyfikna att läsa vad som står på den hittils(?). Här kommer den:

1. Sluta särskriva, överhuvudtaget.



2. Utbilda mig utomlands, och där efter ägna mig åt att skriva på heltid.


3. Bygga en barnby på behövt ställe och starta upp en Montessori skola på tidigare nämnda plats.


4. Ge ut en diktsamling som ska heta Smutsgrå.


5. Läsa litteratur historia på universitetsnivå.


6. Köpa en mysig stuga och inreda den från grunden.


7. Glädja mig.

Osv. Hm, inte för att det kommer hända eller så, utan mer för att jag blev lite förvånad över prissumman (10 milj). Nu är det än sålänge bara på skämt, ni får lov att stoppa mig när jag börjar posta tacktal :)

Kram, det dyker nog upp något lite mer kulturellt senare ikväll.
Thaaank YOU!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se