fredag 25 december 2009

25 december.

Jag vet inte varför jag skapar den här bloggen, eller jo, nu ljuger jag en smula.  Jag vet visst varför jag skapar den här bloggen. Jag vill dela det jag skapar med världen, få människor att upptäcka mig, inte för den jag är utan för vad jag kan göra.

Jag kommer att vara nästintill anonym här, så ni kommer (förhoppningsvis) inte hitta långa uträkningar om vad jag har gjort/ska göra, utan dessa sidor ska täckas med noveller, dikter och små dagliga tankar. Dessa sidor ska helt enkelt blotta mig, på ett sätt jag aldrig skapat förut. Vem vet, det kanske hämmar eller så blir det bara en ny inspirationskälla. Jag kan inte svara sanningsenligt innan jag försökt...

Det finns inga regler, kanske avslöjar jag någongång vem jag är, kanske inte. Hittills kan jag bara säga, att hela grejen med att vara anonym, verkligen gör att jag kan skriva till yttersta udden, utan att behöva fundera på saker såsom "vill jag att min mamma ska läsa det här?" osv. Nu kan jag helt enkelt, leva ut genom tagentbordet. Det kommer komma dagliga uppdateringar med tankar, känslor och små citat, och där i mellan kommer jag att blanda in dikter och följetonger, för att utvecklas. Jag kommer prova olika tekniker och sätt att skriva, för jag har inte riktigt hittat  mitt egna sätt än, men det kommer.

Det blir ingen varsågod att läs, eller välkommen till min blogg.
Inget "locka läsare som egentligen inte vill läsa" - provocerande kommer inte heller att förekomma.
Ni läser här för att ni vill, så skriver jag för att jag känner för det,
alla glada.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se